Är du företagare? Har du en verksamhet som du vill göra reklam för? Då kan klistermärken vara en äkta räddare i nöden. Tro det eller ej har de många händiga användningsområden, och särskilt om du skapar dina egna skräddarsydda klistermärken genom att ta hjälp av https://www.foliekniven.se. Nedan kommer vi att lyfta fram tre olika tips som du kan använda dig av när du vill marknadsföra med klistermärken!
1. Satsa på bilreklam
Underskatta aldrig hur effektiv bilreklam kan vara. Fäst exempelvis ditt företagsnamn, logga, telefonnummer och webbadress på din bil. Då kommer du att göra reklam för verksamheten när du är ute och kör tack vare att förare omkring dig tydligt ser ditt budskap.
2. Klistermärken till butiksfönstret
Om du äger en butik eller ett café är det självfallet viktigt att förbipasserande är medvetna om att ni finns. Du kan därför exempelvis använda dig av stora genomskinliga klistermärken som fästs på butiksfönstret – till exempel med butikens logga, slogan eller diverse erbjudanden. Detta ser till så att butiken blir mer inbjudande och tilltalande.
3. Etiketter och prissättning
För dig som säljer produkter i en butik kan klistermärken dras nytta av som små etiketter. Kanske har du för närvarande en rea på gång och vill fästa rabatt-etiketter på alla produkter som är en del av rean. Det kan också vara så att du vill märka särskilda varor som exempelvis har ett billigare medlemspris. Möjligheterna är gränslösa när du skapar dina egna klistermärken!